Zgodnie
z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego
Rozporządzeniem
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(RODO)
,
informujmy,
że:
-
Administratorem
danych osobowych jest Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,
KRS
0000156881 NIP 7361039808, Regon 000706869.
-
Dane
kontaktowe Administratora: ul. Józefa Piłsudskiego 65, 34-500
Zakopane, mail:
poczta@gopr.pl
-
Administrator
wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować poprzez email:
iod@gopr.pl
lub pisemnie (na adres siedziby administratora).
-
Pani/Pana
dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji:
-
zadań
statutowych Stowarzyszenia na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO,
-
realizacji
w zakresie niezbędnym do wykonania prawnego obowiązku ciążącego
na administratorze na podstawie ustawy z dnia 18.08.2011 r. o
bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na zorganizowanych
terenach narciarskich, na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO, w
zakresie niezbędnym do udzielenia kwalifikowanej pierwszej pomocy
medycznej oraz dokumentowania wypadku na podstawie art.9 ust.2
lit. b RODO,
-
dążenia
do zawierania i do realizacji umowy cywilno-prawnej umów na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, oraz na podstawie art. 6 ust. 1
lit. c RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do realizacji
obowiązków ciążących na administratorze takich jak prowadzenie
rozliczeń finansowych, w tym podatkowych,
-
celów
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora,
takich jak ewentualna konieczność odpierania lub realizacji
roszczeń cywilnoprawnych oraz prowadzenie korespondencji drogą
mailową i tradycyjną jak i również nawiązywania kontaktów
drogą telefoniczną art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
-
danych
przetwarzanych na podstawie zgody art. 6 ust.1 lit. a na podstawie
zgody osoby fizycznej,
- Odbiorcami danych osobowych mogą być inne podmioty uprawnione do wykonywania ratownictwa górskiego współdziałają przy wykonywaniu ratownictwa górskiego, a w czasie prowadzenia działań ratowniczych organa administracji rządowej i samorządowej, jednostki Państwowego Ratownictwa Medycznego, jednostki podległe lub nadzorowane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Ministra Obrony Narodowej praz terenowe oddziały Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, dyrekcji parków narodowych lub dyrekcji parków krajobrazowych oraz podmiotom i osobom świadczącym na rzecz Administratora usługi ubezpieczeniowe, usługi prawne oraz innym podmiotom, którym Administrator w celu wykonywania praw i obowiązków wynikających z jego obowiązków powierzył dane osobowe (procesorom), a także organom uprawnionym do otrzymywania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
-
W
przypadku realizacji zadań wynikających z przepisów prawa ustawy
z dnia 18.08.2011 o bezpieczeństwie i ratownictwie w górach i na
zorganizowanych terenach narciarskich okres przetwarzania danych
wynosi 10 lat. Pozostałe Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane
w ramach dokumentacji prowadzonej przez
Administratora
w formie papierowej i elektronicznej na
podstawie przepisów prawa do
czasu przedawnienia roszczeń obu stron z tytułu wykonania umowy
oraz jeżeli dotyczy nie
krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji, co oznacza,
że dane osobowe mogą zostać zniszczone po upływie nakazanego
prawem okresu, zależnie od kategorii archiwalnej danej sprawy.
-
W
związku z przetwarzaniem przez
Administratora,
Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
dostępu
do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że
udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji
niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych,
-
sprostowania
danych, na podstawie art. 16 RODO;
-
usunięcia
danych, na podstawie art. 17 RODO, przetwarzanych na podstawie
Pani/Pana zgody; w pozostałych przypadkach, w których przetwarza
dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte
po zakończeniu okresu archiwizacji;
-
wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z
zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których
Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na
podstawie przepisów prawa.
-
dostępu
do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że
udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji
niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których
zachowania zobowiązany jest Administrator,
-
sprostowania
danych, na podstawie art. 16 RODO;
-
ograniczenia
przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO.
-
Ma
Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia.
-
Dane
osobowe nie będą wykorzystywane do profilowania ani innych
podobnych metod zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.